.jpg - برگه استحکام بنا

برگه استحکام بنا

یکی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای هر یک از سازه‌ها خرید برگه استحکام بنا است. برای گرفتن این مجوز بالعکس دیگر مجوزهای ساختمان پس از اتمام ساخت‌وساز باید اقدام کنید. درصورتی‌که شما از این برگه برخوردار نباشید نمی‌توانید در ساختمان مستقر شوید و غیر این صورت جریمه‌هایی با مبالغ بالا به شما تعلق می‌گیرد و شما باید زمان طولانی به دنبال کارهای قانونی باشید و تا تأییدیه شهرداری نمی‌توانید وارد ملک شوید. بنابراین بهتر است پس از تمام شدن پروژه برای دریافت این برگه در شهرداری حاضر شوید. برای گرفتن این برگه باید اطلاعاتی جامع در رابطه بااینکه برگه استحکام بنا چیست و چه کاربردی دارد و یا مدارک لازم برای برگه استحکام بنا کدام هستند داشته باشید. باوجوداین اطلاعات شما می‌توانید در زمان محدودتری برگه استحکام بنا را دریافت کنید.

قیمت برگه استحکام بنا

رنج قیمت برگه استحکام بنا نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد که آن برای هر یک از سازه‌ها متفاوت است؛ بنابراین لطفاً در هنگام خرید برگه استحکام بنا به دنبال تفاوت قیمت بناها نباشید و تعیین هزینه آن را به عهده نیروهای حاضر در سازمان‌هایی همچون شهرداری و اتحادیه‌ها بگذارید.

همان‌طور که از اسم این برگه مشخص است، ناظر مسئول چک کردن مقاومت و استقامت سازه شما است. درصورتی‌که بنا قابل تائید باشد شما به‌راحتی می‌توانید این برگه را کسب کنید؛ و اما اگر سازه شما موردقبول ناظر نباشد شما باید به دنبال کارهای قانونی و اصلاح بخش موردنظر سازه خود باشید.

استحکام - برگه استحکام بنا

موارد قابل‌بررسی ناظر ایستایی 

حال که اطلاعاتی در رابطه با برگه استحکام بنا کسب کرده‌اید باید بدانید که مهندس ناظر کدام‌یک از قسمت‌های سازه را بررسی می‌کند و به کدام‌یک از موارد دقت بیشتری به خرج می‌دهد. بامطالعه این بخش پیش از مراجعه ناظر ایستایی، می‌توانید قسمت‌های موردنظر را چک کنید تا مهندس ناظر از بخشی از ساختمان شما ایراد نگیرد و پروژه شمارا به تعویق نیندازد.

اطمینان از ایمنی بنا

دیگر مراحل بستگی به سازه شما دارد اما اگر ملک شما مسکونی باشد تمامی درب‌ها، پنجره‌ها، دیوار و سقف موردبررسی دقیق قرار می‌گیرد. مهندسین ناظر حتی پله‌های سازه را نیز سانت می‌گیرند و از ایمنی آسانسور ملک اطمینان حاصل می‌کنند.

بررسی مدارک لازم برای برگه استحکام بنا

اولین و مهم‌ترین بخشی که مهندس ناظر در هنگام ورود به آن دقت می‌کند، مدارک شما و مطالعه نقشه ساختمان موردنظر است؛ مهندسین ناظر به علت بالا بودن تجربه کاری برای مطالعه وقت بسیاری نمی‌گذارند و به‌سرعت می‌توانند ایرادات و تفاوت‌های سازه را متوجه شوند.

بازبینی طراحی پشت‌بام

طراحی پشت‌بام و اندازه‌ی محافظ، نرده و دیوار پشت‌بام درصورتی‌که غیراصولی باشد خطرات بسیاری را می‌سازد و جان بسیاری از افراد را تهدید می‌کند؛ با توجه به این موضوع ناظر ایستایی پشت‌بام را نیز تحت نظارت خود قرار می‌دهد که این کار از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند.

تعیین استحکام جزئیات بنا

استحکام بنا تنها به پشت‌بام و زیربنا گفته نمی‌شود و بلکه شیرآلات، کف‌پوش‌ها نیز جزو مسائلی است که مهندس ناظر به آن دقت می‌کند. همچنین دریچه‌ها و راه‌های تهویه را بررسی می‌کند و جزءبه‌جزء آن را در پرونده ساختمان شما ثبت می‌کند تا شهرداری به آن رسیدگی کند.

بررسی مقاومت ساختمان

دقت داشته باشید که حفاظ‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که افراد از استفاده بهترین متریال سرپیچی می‌کنند. شما حتماً باید بهترین سنگ‌ها و دیگر ملات مورداستفاده در ساخت‌وساز را انتخاب کنید تا مقاومت ساختمان بالا برود و متقابلاً مورد تائید مهندسین ناظر باشد. جهت مشاوره می‌توانید وارد سایت آروینس شوید و از پشتیبانی رایگان گروه مهندسی ما بهره‌مند شوید و با تمامی قسمت‌های ساخت‌وساز و قوانین مربوط به آن آشنا شوید.

بررسی چاه و لوله‌کشی ساختمان

لوله‌ها نیز یکی دیگر از مواردی است که علاوه بر ناظرهای دیگر، ناظر استحکام بنا نیز بر آن واقع است و دقت بالایی به خرج می‌دهد. لوله شما نباید از مسیر رفت‌وآمد رد شده باشد و باید از لوله‌های داخلی استفاده کنید و لوله‌ای از روی دیوارها رد نکنید. اما در صورت صلاحیت انجام این کار اصول ساخت‌وساز را در نظر بگیرید و برای مشاوره‌هایی در رابطه با سازه خود می‌توانید از پشتیبانی آروینس در رابطه با تمامی قسمت‌های ساخت‌وساز مشورت بگیرید.

ff - برگه استحکام بنا

چرا این برگه مهم است؟

همان‌طور که اشاره شد در ابتدا باید بدانید برگه استحکام بنا چیست؟ همان‌طور که گفته شد، شما پس از انجام تمامی مراحل ساخت سازه و در نظر گرفتن تمامی قوانین ملی باید به سازمان مربوط به اخذ برگه استحکام بنا مراجعه کنید؛ این برگه متقابلاً توسط شهرداری ارائه داده می‌شود و شما باید به آن سازمان مراجعه کنید. پس از مراجعه و اقدام برای خرید برگه استحکام بنا، شهرداری نیرویی آگاه به نقشه‌ی ساختمان، اعزام می‌کند؛ وظیفه این فرد چک کردن تمامی قسمت‌های سازه است. درصورتی‌که فرد در چک کردن پخش‌ها کم‌کاری کند توسط شهرداری توبیخ می‌شود.

دانلود فرم گزارش ناظر

مدارک لازم برای برگه استحکام بنا

یکی دیگر از سؤال‌هایی که از سایت آروینس پرسیده می‌شود، مدارک لازم برای برگه استحکام بنا است. شما در مرحله اول باید مدارک پروژه قبلی خود را به ناظر ایستایی تحویل دهید که ازجمله این مدارک می‌توان به پایان کار اشاره کرد. پس‌ازآن باید مدارک شخصی مالک و مهندس ساختمان را به ناظر ارائه دهید تا مهندس ناظر نام افراد حاضر را با افراد ثبت‌شده در شهرداری بررسی کنید تا تخلفی دراین‌بین صورت نگیرد. پس از چک کردن تمامی موارد نوبت به ارائه مدارک سازه اصلی می‌رسد.

خرید برگه استحکام بنا

دقت داشته باشید که شما به‌هیچ‌وجه نباید جریمه‌ای پرداخت‌نشده داشته باشید؛ در صورت داشتن خلافی ممکن است نظارت پروژه شما به تعویق بیافتد. بنابراین پیش از اقدام برای خرید برگه استحکام بنا، به دنبال کسب برگه‌ی عدم تخلفات باشید و با تحویل آن به شهرداری به پروژه خود سرعت ببخشید.

منظور از معرفی مدارک لازم برای برگه استحکام بنا این است که در حین دریافت این مدارک به مشکل نخورید و در مدت‌زمان کمتری بتوانید این برگه را دریافت کنید. بنابراین بهتر است پیش از مراجعه برای خرید برگه استحکام بنا این مدارک را تهیه کنید و در کمترین زمان آن را در پوشه مربوط به سازه خود قرار دهید و درنهایت از ناظری برای بررسی سازه خود درخواست کنید حضور به هم برساند و درنهایت برگه استحکام را به شما تحویل دهد.

شما باید سند اصلی و را به مهندس ناظر برای بررسی تحویل دهید و کپی در نظر بگیرید تا در پرونده شما ثبت شود؛ البته این کپی تنها برای سند نیز و کپی مدارک شخصی شما نیز باید در پوشه سازه ثبت شود. برخی از ناظرین ساختمان از شما عکس‌هایی در ضلع‌های متفاوت ساختمان می‌خواهند که در پرونده شما قرار دهند تا درنهایت شهرداری و سازمان‌های دیگر بررسی‌های دقیق‌تری در رابطه با سازه شما انجام دهند.

aaaa - برگه استحکام بنا
0 Asl 1 200x200 - برگه استحکام بنا

عوامل مهم در تعیین تعرفه برگه استحکام بنا

ازجمله عواملی که تعرفه برگه استحکام بنا را متفاوت می‌سازد، می‌توان به تعداد طبقات سازه که پیش از اقدام برای خرید برگه استحکام بنا باید مشخص‌شده و سپس نقشه‌ی هر یک از طبقات طراحی و به شهرداری ارائه داده شود.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است در تعرفه برگه استحکام بنا تفاوت ایجاد کند متراژ است؛ این موضوع کاملاً طبیعی است که به هر میزان متراژ بالا برود هزینه و قیمت برگه استحکام بنا نیز بیشتر اعلام شود. البته در برخی از مناطق محروم و یا حتی شهرستان‌ها تعرفه برگه استحکام بنا کمتر است و هر فردی قصد ساخت‌وساز در آن منطقه را داشته باشد هزینه کمتری پرداخت می‌کند.

نکته قابل‌توجهی که در رابطه با تعرفه برگه استحکام بنا وجود دارد این است که هرسال این تعرفه افزایش می‌یابد و به میزان متراژ و طبقات هزینه بیشتری باید پرداخت کنید؛ برخی افراد به علت صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت‌وساز خود تا پیش از ورود به سال جدید اقدام به طراحی نقشه و خرید برگه استحکام بنا و دیگر مجوزها می‌کنند و متقابلاً هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

مراحل دریافت

دقت داشته باشید که خرید برگه استحکام بنا به همین سهولت انجام نمی‌شود و ممکن است در حین کسب این مجوز به مشکلاتی اساسی نیز برخورد کنید که باعث می‌شود از دیگر کارهای ساختمان عقب بمانید و پروژه با تأخیر آماده شود که این موضوع باعث ضرر اقتصادی خانواده‌ها و یا مالک اصلی می‌شود. ما برای جلوگیری از این دسته از مشکلات مجموعه‌ای تأسیس با نام آروینس کرده‌ایم که مهندسان با مراجعه به آن و ارائه اطلاعات و مدارک لازم برای برگه استحکام بنا می‌توانند خرید این مجوز را به آن‌ها بسپارند.

مدیریت مجموعه آروینس پس از مصاحبه با افراد مختلف بهترین کارشناسان ماهر در کسب مجوزهای گوناگون ساختمان را استخدام کرده است. بنابراین شما تنها می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی با مشاورین و کارشناسان انواع اخذ جواز ساختمان تماس برقرار کنید و از مشاوره‌های منحصربه‌فرد این مجموعه بهره بگیرید.

hghg - برگه استحکام بنا